sampai bila bila seorang afiqah yang nampak sado hakikatnya rapuh huhh .

15.1.14

all about 2013 :')

okay sumpah dah lama tak update, but thanks to VG sebab dah bukak kan hati  aku untuk start blogging balik, sebab dia baru nak start blogging and good for her, she loves to write so let her be :3 
mungkin tak banyaklah aku nak membebel, just nak recap things that happened to me last year, yeahh, hoyeahh, mana yang aku ingat lah kan, hahaha, memory aku ni tak banyak sikit, hahaha
maybe i can start about class first, yeahh, the awesome ever class i've ever attended, love you guys and miss you guys badly, seriously no joke, yang part paling kelakar when i like a person from my class yang bernama muhammad amin khalili bin rosidan, kauuu~ nama panjang aku bagi, hahaha, lawak dohh  crush dekat dia, sekelas tapi tak bercakap, haha, masa dia f4 aku suka kcau dia sbb dia senyap dan tak bnyk bercakap, drpd kacau jadi suka for the next year, yeahh, but now aku tak suka dia lagi, masa sesi bermaafan before SPM tu lah antara perkara yang aku akan ingat, cikgu rasidah hugs me and said : ' jangan jadi orang pemarah je tau fieqa'
then secara automatiknya i cried in her hug, yeahh, seriously sayu hati aku masa tu, and sorang laki yang aku nangis depan dia bila confess tu, SHUKRI, yess, i cried infront of him, nak cakap dalam kelas memang aku banyak berurusan dgn dia sbb dia rekacipta sekali, macam mana aku tak puas hati dengan dia, dia tak puas hati dengan aku, ironinya dia pon nangis sekali, and that day jugak amin mintak maaf dkt aku, bhahahahahaha, itu lawakk, thanks haziq ;D hhaahah
nak cakap pasal kelas actually bnyk, tapi tu lahh, bnyk peristiwa dah lupa, aku ni pelupa orangnya, hahaha

kalau dorm pulak, yeahh ada ahli baru masuk, 4 orang, nak cakap walaupon kadang2 dalam satu dorm tu FAKE-ing each other but trust me, kasih sayang tu still ada, aku dengan vg pon kdg2 ada problem kteorg, but still aku sayang dia, aku tau aku bukan KD yang baik untuk diorang, selalunya masa gotong royong aku yang bangun paling lmbt and kdg2 gotong royong dah habis dah pon, hehe, sorry kay, and when ada group yang membahan orang secara gurau bukan bahan betul2, haaha, wawa as president and aku naib nye, when ahli2 gather memang masaklah siapa yang tak jadi ahli masa tu, haha, yang part paling tak boleh lupa, gaduh2 mulut dengan wawa, and 4 orang keluar dorm and stay dekat dorm1, memang chaos gila masa tu, yang tu aku malas nak ingat, it just misunderstanding tho, love yaa :)
masuk pulak bab my sayangss that stick with me bila aku susah dan senang, sbenanya ada ramai je lagi but i'm more comfortable with them, where i can share all my problem with these awesome peoples
VG- i can say she changed me a lot, dia ada dua side yang berlainan, and why aku dgn dia match and aku consider dia as my BFForever *geli aku* sebab kteorg contra, wlaupon kdg2 aku terasa bila dia seharian tak cakap or tegur aku langsung aku rasa macam, entahh, terasa ? yes memang terasa, tapi bila fikir balik, maybe ada benda yang aku buat salah or benda yang tak berkenan dekat mata dia, then bila pk2 balik, aah, aku bnyk fangirling kpop drpd jpop, and aku more to syarifah and fielza then dia, masatu aku baru sedar that i've hurt her, maybe benda ni nmpk kecik, but bila seseorang yang dah rapat dengan kita ni mcm rapat dgn org lain perasaan cemburu tu mesti ada, tipulah aku ckp aku tak jealous bila dia dgn syarifah, bkn aku ni lesbo, tapi faham kan apa yang aku maksudkan, hahaha, VG, i jsut love you so much, hope kau tak terasa lagi.
got bella here, but i love you too :*
MIETY ANNE - dua orang ni, memang geng aku dekat kelas, we sit together kot, dekat lab, dekat mana2 jela, my sleep partner anne, hahaha, miety, yeahh, dia pernah nangis sebab terasa dengan aku, sorry miety, aku tak sangka pulak hati kau serapuh tu, hehe, these 2 awesome person just made my 2 years dekat TTJ, diorang bagi semangat dekat aku, macam mana diorang tolong aku, faham aku, and lawaknya, ada yang tanya macam mana miety yg lemah lembut sopan santun tu boleh geng dgn aku and anne, sbb nak ckp aku dgn anne ni susah didekati bg yang tak kenal kteorg, boleh ckp anne ni mcm cold hearted person lahh, and aku ni garang -.- guyss, aku tak garang kay, jangan takut nak dekat dengan aku, i just love you both, saranghaee :)
NADIA - this person, hmm~ aku start rapat dengan dia star megamind, yes megamind, aku dgn dia pernah buat kerja yang paling terrifying yang even gangster sekolah pon tak brani buat nak2 dekat orang tu, seriouly rasa berdosa, only aku, nadia dgn fana je tau, hehe, dgn nad ni kena baik2 sikit, sebab dia sgtlah baikk orangnya, bila dia touching tu perghh~ susah woo nak pujuk, nak ckp memang bnyk dugaan bila kawan dgn aku ni, haha, kteorg kongsi masalah sama2, dia suka siapa aku tahu, dia suka cerita hot news dkt aku, and paling comel bila dia gelabah, haha, seriously comel, tapi satu je dia ni, dia tak easily give up lah, itu memang aku tabik smpai skrg, dia akan berusaha smpai dia penat, and palnig tak boleh lupa, bila kteorg tolong cikgu rasidah sebab kteorg malas nak pegi tazkirah, haaa kauu, buat ekrja smpai pkul 6.30 time tu, siap charge fon, bukak radio bgai, berdua je, seriously aku akan ingt moment tu smpai bila-bila :)
SYA FIELZA - yang berdua ni more to fangirling drpd cerita pasal private life ni, yes, KPOP, yang dulu aku anti sekarang aku extream fangirl, just how pathetic i am, hahaaha, walaupon dalam dorm selalu kena dogging bila terjerit sebab excited tapi kteorg tak kesah dah, sebab excited tu memang tak boleh kawal, mostly kteorg spazzing pasal EXO :D jjang! haha, and MAMA award moment, korang sleepover dekat rumah aku dgn tak bgthu parents nye memang aku akan ingat sampai bila2, memekak, menjerit, menangis tengok award tu, tukar tv bila performance exo, guys, thankyou for make my year wonderful :)
saje nakk letak banyak lagi gmbar~ hahaha
me feat miety, love ya :*

megamind team :)

me feat haziq and faez :)

my guardian angel :*

dak2 dorm1 sementara, haha

my deskmates :D
itu jelah kot for this post, bila ter-trigger nak update aku update lagi, jyaa ne :D 
salam sayang,


da bace rajinrajin singgah lagi ;)

2 comments:

Unknown said...

Awwww fieqaaa terharu jap!! haha nak nanges pn ade dgn background musicnye tu..ni dah addicted la ni dgn lagu tu hehehe.you know what pasal MAMA tu still tak bgtau lagi bhahaha tapi tu mmng saat tak bleh lngsung dilupakan 1st and last maybe hahaha saaaaaayaaaaaang fieeeeqaaaaa!!!

fieqa shazila said...

@Byun Baek Billa better bagitahu, hehehe, fisrt time sleptover dekat rumah kawan kan? hahahaha, rindunyaaa~

hak milik sepenuhnya : FIEQA SHAZILA